O autorze

GTWb_baton_140x50.jpg

>janex_wwa@gazeta.pl
poniedziałek, 28 czerwca 2010
PKP Stadion część 2.
DSCF5129
DSCF5139
DSCF5142
DSCF5153
DSCF5152
DSCF5164
PKP Stadion część 1.
DSCF5044
DSCF5055
DSCF5059
DSCF5070
DSCF5106
DSCF5110
DSCF5117
niedziela, 14 marca 2010
Przy Wschodniej.
DSCF0599e
czwartek, 04 lutego 2010
Na Wileniaku
DSC00182e
DSC00184e
piątek, 27 czerwca 2008
Rozbiórka

wiadukt

wiadukt

wiadukt

wiadukt


Trwa rozbiórka wiaduktu kolejowego nad Ulicą 11 Listopada, lada moment ruszy także rozbiórka tego nad Al. Solidarności - wszystko w ramach modernizacji linii kolejowej E-65 Warszawa - Gdynia. Po nowych wiaduktach (i oczywiście nowych torach), po zakończeniu prac w 2013 roku, zwykłe składy będą mogły zasuwać ponad 160km/h, ale ponoć mają zostać zakupione również włoskie pociągi typu "Pendolino", które dzięki wychylnemu pudłu będą osiągać równo 200km/h. Jak na nasze warunki i standardy, to niewątpliwy krok na przód :-)
Niestety, jak każda poważniejsza modernizacja infrastruktury, również ta wywołała spore utrudnienia w ruchu ulicznym. Starzyńskiego i 11 Listopada (widoczna na ostatnim zdjęciu) korkują się jak nigdy wcześniej. Niestety, tak będzie aż do listopada, kiedy skończą się wszystkie prace w tym miejscu, a czekają nas jeszcze m.in. remont torowiska i nawierzchni. A to tylko przedsmak tego, co będzie się działo w mieście przez najbliższe 4 lata, czyli podczas budowy metra (które tak swoją drogą jest jednym z najdroższych w Europie...). No, ale jakoś się to przetrzyma, tak jak się przetrzymało wszelkie dawniejsze budowy, remonty, rozbiórki itp. ;-)
20:30, janex_wwa , Kolej
Link Komentarze (3) »
wtorek, 12 lutego 2008
Stacja Stadion

stadion

Stacja Stadion powstała w latach 50tych, a dokładnie w 1955r., według projektu Arseniusza Romanowicza (to ten co stworzył Centralny) i Piotra Szymaniaka. Trzy lata później zbudowano budynek dworcowy obsługujący stację kolejową, jak i tą autobusową. Był to pierwszy w Stolicy węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. W założeniu miał służyć obsłudze i dojazdowi do Stadionu Dziesięciolecia, jednak po kilku dziesięciu latach stał się środkiem transportu nie kibiców na Stadion, a handlarzy na Jarmark ulokowany na owym stadionie. Ale o tym wszyscy wiemy. Wedle planów PKP, do czasu ME2012 dworzec ma się zmienić nie do poznania - między innymi dlatego, że w tym miejscu trasa średnicowa być może będzie biec po estakadzie, a nie po nasypie. Będzie tu duża galeria, nad peronami mają być cztery kondygnacje, na których będą hotele biura i restauracje. Stacja zamieni się w spory i ważny węzeł przesiadkowy, ponieważ będzie połączona ze stacją II linii metra (a może nawet i III, jak to donosi dzisiejsza "Stołeczna"), a także z resztą komunikacji, jak np. autobusy. Brzmi to wszystko lekko fantastycznie, a czy jest oprócz tego realne, zobaczymy. Oby było.

19:55, janex_wwa , Kolej
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2