O autorze

GTWb_baton_140x50.jpg

>janex_wwa@gazeta.pl
czwartek, 06 maja 2010
Na Namysłowskiej.
DSCF3542
DSCF3544
DSCF3546
DSCF3547
DSCF3570e
DSCF3574e

Jak informuje tablica, pomnik upamiętnia żołnierzy podziemia więzionych i pomordowanych do 1956 roku, w więzieniu, które tu kiedyś stało. Wszystko wskazuje jednak na to, że już niebawem za jego plecami wyrośnie kilka nowych bloczków:

Namys�wskaRSM

Inwestorem jest RSM Praga. Sprytnie sporządzili tą wizualizację, bo pomnika na niej prawie że nie widać...
sobota, 01 maja 2010
Pętla na Czynszowej.
DSCF3270e
DSCF3271e
DSCF3273e
DSCF3275e
DSCF3294e
DSCF3295e

Pętla na Czynszowej powstała w roku 1958, w związku z budową nowej ulicy Starzyńskiego, będącej elementem planowanej obwodnicy Pragi (tak na marginesie po dziś dzień jedynym istniejącym:). No dobrze, ale ktoś może spytać: co ma ulica Starzyńskiego do pętli na Czynszowej, przecież to jest kawał drogi stąd, więc jaki to ma związek? Otóż, ma. Wcześniej tramwaje jadące ulicą Stalową mijały sobie Czynszową i jechały dalej, prosto, przecinając Szwedzką, dojeżdżając do pętli na końcu ulicy, gdzieś w okolicach dzisiejszego blaszaka Tesco. Miejscy inżynierowie doszli jednak do wniosku, że budowa trasy Starzyńskiego, płynnie łączącej się z ulicą Szwedzką spowoduje wzrost natężenia ruchu na tej ostatniej. Słuszne to były wnioski, o czym możemy się przekonać również dzisiaj, oglądając kolumny ciężarówek przemierzające Szwedzką. Oczywiście planowano też w następnym etapie budowę kolejnej trasy (Tysiąclecia), mającej za zadanie odciążyć zapchaną Szwedzką i Targową, no ale tu również znamy zakończenie :). Ale wracając do naszej linii tramwajowej: inżynierowie przewidywali wzrost ruchu samochodowego na Szwedzkiej, toteż należało zlikwidować wszelkie przeszkody, które mogłyby ten ruch utrudniać. Jedną z tych przeszkód była właśnie poprzecznie przebiegająca linia tramwajową, którą jeździły tramwaje nr. 4 i 32. Postanowiono ją więc przyciąć (chwała Bogu, że nie zlikwidować) - tramwaje jadące Stalową zaczęły od tej pory skręcać w prawo w Środkową, do Wileńskiej w lewo, a potem znowu w lewo w Czynszową, na której wybudowano dwa tory dla dwóch linii (dzisiaj wykorzystywany jest tylko jeden z nich). Z powrotem tramwaje skręcały z Czynszowej bezpośrednio w Stalową.
Ciekawostką jest dla mnie to, co zrobiono ze starym torowiskiem na Stalowej - czy zostało zerwane, czy może po prostu zalane asfaltem tak jak np. to na Wileńskiej. Będzie się można o tym przekonać mniej więcej w połowie tego roku, gdyż właśnie wtedy ZDM zamierza przeprowadzić frezowanie nawierzchni.
sobota, 17 kwietnia 2010
Solidarności
DSCF3269e
czwartek, 08 kwietnia 2010
Florian z wieżowcami w tle.
DSCF3136e
wtorek, 06 kwietnia 2010
Budowa socjału na Targówku.
Z ulicy Witebskiej:
DSCF3056
DSCF3059

Z ulicy Piotra Skargi:
DSCF3062

Z ulicy Ossowskiego:
DSCF3067
DSCF3068
DSCF3073
DSCF3074

Znad ulicy Radzymińskiej:
DSCF3132
niedziela, 04 kwietnia 2010
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 27