O autorze

GTWb_baton_140x50.jpg

>janex_wwa@gazeta.pl
poniedziałek, 30 czerwca 2008
Zmiany na blogu
Wreszcie, po kilku godzinach przedzierania się przez linijki arkusza stylów, modyfikowania niemal wszystkiego metodą prób i błędów, i oczywiście rosnącego z każdą chwilą poziomu wściekłości, udało mi się dokonać kilku niewielkich, aczkolwiek znaczących zmian w szacie graficznej bloga. Głównie chodziło o poprawienie jego czytelności i zlikwidowanie monopolu czerni i bieli w kolorystyce notek. Udało też mi się, w końcu, dojść do tego gdzie i co trzeba wpisać w arkuszu css, by na około zdjęć automatycznie pojawiały się ramki tak, abym nie musiał ich "ręcznie" wklepywać podczas tworzenia nowych wpisów... Taka mała rzecz, a cieszy - szczególnie, że teraz kod notki zawiera około dwa razy mniej znaków niż poprzednio, no i nie muszę się już bawić w ctrl+c, ctrl+v przy każdym wpisie ;-) Mam nadzieję, że ten niewielki lifting się spodoba.

PS: Bloga zaleca się oglądać w Fajerfoksie lub Operze, Internet Explorer niestety "nie widzi" ramek wokół zdjęć.
16:18, janex_wwa , Różne
Link Komentarze (4) »
piątek, 27 czerwca 2008
Rozbiórka

wiadukt

wiadukt

wiadukt

wiadukt


Trwa rozbiórka wiaduktu kolejowego nad Ulicą 11 Listopada, lada moment ruszy także rozbiórka tego nad Al. Solidarności - wszystko w ramach modernizacji linii kolejowej E-65 Warszawa - Gdynia. Po nowych wiaduktach (i oczywiście nowych torach), po zakończeniu prac w 2013 roku, zwykłe składy będą mogły zasuwać ponad 160km/h, ale ponoć mają zostać zakupione również włoskie pociągi typu "Pendolino", które dzięki wychylnemu pudłu będą osiągać równo 200km/h. Jak na nasze warunki i standardy, to niewątpliwy krok na przód :-)
Niestety, jak każda poważniejsza modernizacja infrastruktury, również ta wywołała spore utrudnienia w ruchu ulicznym. Starzyńskiego i 11 Listopada (widoczna na ostatnim zdjęciu) korkują się jak nigdy wcześniej. Niestety, tak będzie aż do listopada, kiedy skończą się wszystkie prace w tym miejscu, a czekają nas jeszcze m.in. remont torowiska i nawierzchni. A to tylko przedsmak tego, co będzie się działo w mieście przez najbliższe 4 lata, czyli podczas budowy metra (które tak swoją drogą jest jednym z najdroższych w Europie...). No, ale jakoś się to przetrzyma, tak jak się przetrzymało wszelkie dawniejsze budowy, remonty, rozbiórki itp. ;-)
20:30, janex_wwa , Kolej
Link Komentarze (3) »
środa, 25 czerwca 2008
Pierwsza stacja metra?

dolcan


Jak głosi miejska legenda, budynek powstał w latach 50tych jako pierwsza/ostatnia stacja metra głębokiego, którego linia miała biec ze wschodu na zachód. Ile w tym jest prawdy tego nie wiem, ale faktem jest, że tunel ostatecznie powstał w nieco innym miejscu, a wejście do niego znajduje się na Targówku Przemysłowym, w okolicach Ulicy Mieszka I. Jest w większości zalany wodą, jednakże część bliżej powierzchni służyła przez pewien czas jako magazyn win importowanych. Obecnie tunel jest pusty, ale pojawiły się już plany utworzenia w nim Muzeum Metra Warszawskiego.
A wracając do samego budynku, obecnie ma w nim swoją siedzibę Teatr Rampa, jednak z tego co wiem, podobno na początku mieścił się w nim Dom Kultury. Według planów miasta, w przyszłości przed teatrem zostanie poprowadzona Ulica Kurzona.
wtorek, 17 czerwca 2008
Znajdź 10 szczegółów ;-P

dolcan

dolcan


Pierwsze zdjęcie z marca 2007, drugie z czerwca 2008. Alleluja i do przodu!
poniedziałek, 16 czerwca 2008
Stadion Narodowy czas zacząć!

hotel praski

hotel praski


Jakiś czas temu rozpoczęło się próbne wbijanie pali w koronę starego Stadionu X-lecia. Oprze się na nich konstrukcja nowego, wyczekiwanego przez wielu "Stadionu Narodowego" - potrzeba będzie wbić ponad 2000 takich pali, dopiero potem będzie można rozpoczynać właściwą budowę. I oby szła ona łatwiej i szybciej, niż wymyślanie kolejnych propozycji imion dla tej areny (ostatnio jakiś poseł z PiS-u zaproponował, by stadion nosił imię Jana Pawła II...), bo inaczej Warszawa będzie zmuszona powiedzieć "papa" do Euro. No, ale bądźmy optymistami ;-)
Po reklamie.

hotel praski

 
1 , 2